0 komentarzy

Ułatwienia w księgowaniu zaliczek

Od 1 stycznia 2015 księgowe będą miały łatwiej podczas księgowania sprzedaży zarejestrowanej za pomocą kasy fiskalnej.

Ministerstwo Gospodarki przygotowało kolejną nowelizację ułatwiającą życie przedsiębiorcom. Ustawa z dnia 7 listopada 2014r. o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej wprowadza m. in. regulację dopuszczającą ujmowanie zaliczek zarejestrowanych za pomocą kasy fiskalnej, jako przychód ze sprzedaży już w momencie ich otrzymania. Co to oznacza dla księgowych?

Dotychczas każda otrzymana zaliczka musiała być zaksięgowana jako przychód przyszłych okresów. Oznaczało to, że w przypadku zaliczek zarejestrowanych za pomocą kasy fiskalnej, księgowa musiała ustalić, jaka część sprzedaży zarejestrowanej w danym dniu dotyczyła zaliczek i tę wartość zaksięgować na koncie przychodów przyszłych okresów, a pozostałą wartość sprzedaży - na koncie bieżących przychodów ze sprzedaży.

Od stycznia 2015 całą wartość sprzedaży zarejestrowanej za pomocą kasy fiskalnej będzie można zaksięgować na koncie bieżących przychodów ze sprzedaży, bez zastanawiania się, czy uwzględnia otrzymane zaliczki. Jedynym warunkiem, jaki należy spełnić, aby skorzystać z tego ułatwienia, to zawiadomienie o tym urzędu skarbowego przed 20 stycznia. Przy czym zawiadomienia nie trzeba będzie ponawiać w kolejnych latach.        

Zmiana jest tym istotniejsza, iż przybywa firm objętych obowiązkiem stosowania kas fiskalnych o czym pisaliśmy w artykule „Od stycznia przybędzie kas fiskalnych

Podziel się:

Komentarze

Brak komentarzy. Wyraź swoją opinię jako pierwszy!

Komentuj

Adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem (*).