0 komentarzy

Ergonomia w wymianie e-faktur

7 marca wystartowaliśmy z nową wersją serwisu wspierającego bezpieczną i wygodną wymianę faktur elektronicznych oraz innych e-dokumentów: miedzyfirmami.pl. Serwis dostosowaliśmy do zmian w przepisach regulujących zasady fakturowania, a przy okazji usprawniliśmy też jego ergonomię.

 

Można wysłać e-fakturę dowolnemu kontrahentowi

W związku z wprowadzeniem w przepisach tzw. zgody domniemanej na otrzymywanie faktur elektronicznych, w serwisie miedzyfirmami.pl umożliwiliśmy przesłanie e-faktur (oraz innych e-dokumentów) do niezarejestrowanych w nim przedsiębiorstw.

Od 7 marca za pośrednictwem serwisu klienci mogą przesłać e-fakturę każdemu przedsiębiorcy – oczywiście, o ile ten wcześniej nie wyraził wobec nadawcy sprzeciwu na otrzymywanie faktur w tej formie. Pamiętajmy jednak, że w myśl obecnie obowiązujących przepisów kontrahent ma prawo nie zgodzić się na otrzymywanie e-faktury od konkretnego kontrahenta. Dlatego też, w serwisie wprowadziliśmy możliwość ewidencjonowania podmiotów, które wyraziły taki sprzeciw.

Lepsza ergonomia

Przy okazji zmian związanych z przepisami wprowadziliśmy do serwisu nowe funkcjonalności:

  • udoskonaliliśmy mechanizm załączania dokumentów do wysłania – teraz, w jednym oknie można załączać dowolną liczbę plików, które wysyłamy wykonując tylko jedną operację (dotychczas, każdy dokument zamieszczało się do wysłania oddzielnie);
  • poszerzyliśmy możliwości systemu powiadomień użytkownika o statusie doręczonych dokumentów;
  • dodaliśmy opcję opisywania każdego wysyłanego dokumentu, poprzez możliwość dodania notki tekstowej dla odbiorcy.  

Oprócz tych zmian, uprościliśmy także proces rejestracji dla nowych firm dołączających do serwisu.

API do integracji z dowolną infrastrukturą systemową

Nasz serwis został zaprojektowany z myślą o wszystkich przedsiębiorcach. Można go integrować z dowolnymi systemami wspomagającymi zarządzanie firmą. Udostępniamy interfejs (API), który pozwala wpiąć usługi serwisu w szerszy model obiegu dokumentów elektronicznych, wewnętrzny lub łączący firmy.
W przypadku e-faktur serwis może pełnić rolę centralnego ogniwa w procesie ich przesyłania i księgowania – integracja systemów wystawcy i odbiorcy e-faktur daje możliwość automatyzacji procesu księgowania po obu stronach. Doświadczenia użytkowników tego serwisu już pokazują, że taką platformę wymiany e-dokumentów można wykorzystać nie tylko do usprawnienia procesu wymiany e-faktur, ale do udoskonalenia komunikacji elektronicznej w ogóle – liczy się przede wszystkim pomysł. Aktualne wersje systemów F-K i handlowych oferowane przez Sage (System Zarządzania Forte, System Symfonia i Symfonia Start), są zintegrowane z serwisem.

Na zakończenie dodam, że w związku z premierą nowej wersji serwisu, nie zmieniają się ceny jego usług.

Zapraszam do nowego serwisu miedzyfirmami.pl!

Podziel się:

Komentarze

Brak komentarzy. Wyraź swoją opinię jako pierwszy!

Komentuj

Adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem (*).