0 komentarzy

Business Intelligence - informacja na wagę złota

Stare powiedzenie „najciemniej pod latarnią” doskonale sprawdza się także w biznesie. Dlaczego? Ponieważ dla użytkowników systemów wspomagających zarządzanie wciąż wyzwaniem pozostaje szybki i łatwy dostęp do firmowych informacji, na podstawie których można podjąć pewną decyzję.

Nie bez przyczyny kategoria systemów wspomagających zarządzanie firmą nosi właśnie taką nazwę. Większość rozwiązań, które mają na celu informatyzację i optymalizację działalności, ma także wspierać decydentów w zarządzaniu – czyli szybkim podejmowaniu właściwych decyzji. Tyle wynika z semantyki. W praktyce jednak nie zawsze wygląda to już tak różowo. Odkąd bowiem rozwijane są systemy wspomagające zarządzanie, zawsze jednym z głównych wyzwań pozostaje dostarczanie kompletnej, spójnej, aktualnej i możliwie rzetelnej informacji, na podstawie której menedżer może pewniej działać. 

W wykorzystywaniu informacji liczy się tempo. Wraz z upływem każdej minuty, informacja ważna i aktualna w danej chwili, systematycznie traci swoją wartość. Dlatego, kiedy mówimy o tym, że BI musi być systemem przyjaznym użytkownikowi, mamy na myśli takie kwestie jak przejrzystość informacji, szybkość dostępu do nich, możliwość analizowania dostępnych wskaźników i danych (np. metodą drill down), badania przyczyn oraz składowych informacji, czy możliwość elastycznego generowania raportów na zamówienie (ad hoc). Stąd jedną z koncepcji, z powodzeniem zresztą rozwijanej do dziś, jest wspieranie podejmowania decyzji poprzez tzw. kokpity menedżerskie udostępniane w systemie BI. Kokpit jest równoznaczny z intuicyjnym wyświetleniem na ekranie decydenta – w interfejsie przypominającym deskę rozdzielczą – wszystkich niezbędnych informacji o charakterze ogólnym i pilnym, które dzięki takiej formie prezentacji można aktywnie eksplorować.

Kokpity menedżerskie dostępne są m.in. w Sage Symfonia ERP. I można je testować w udostępnionej właśnie wersji demo systemu BI. Zapraszamy do zapoznania się z naszym BI – sprawdź i zobacz, w jaki sposób Twój osobisty kokpit menedżera może Cię wspierać w codziennym prowadzeniu biznesu.

Kokpity menedżerskie w wersji demo BI Symfonia ERP 

Historycznie systemy wspomagające zarządzanie wyposażano w raporty – często były to zestawy gotowych sprawozdań, początkowo przygotowywanych na potrzeby obligatoryjnej sprawozdawczości zewnętrznej, później na użytek menedżerów. Kolejnym krokiem było wykształcenie nowej kategorii rozwiązań wspomagających podejmowanie decyzji – Business Intelligence – systemów, których zadaniem jest agregowanie i przetwarzanie danych w celu przygotowania przejrzystych raportów. W niedługim czasie okazało się, że to właśnie Business Intelligence może mieć wpływ na to, jak szybko dana firma buduje swoją przewagę konkurencyjną. Kto bowiem ma informację, ten ma władzę – co w praktyce biznesowej znaczy raczej tyle, że posiadacz informacji jest w stanie szybciej podjąć określoną decyzję. W rezultacie, użytkownik sprawnego Business Intelligence (BI) może np. szybciej dostosowywać firmę do zmian rynkowych, a także ma większą sprawność (jak kto woli – elastyczność) w zarządzaniu kosztami, ryzykiem i wszystkimi dostępnymi zasobami. Nic dziwnego, że obecnie segment rozwiązań BI jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w branży IT.

Podziel się:

Komentarze

Brak komentarzy. Wyraź swoją opinię jako pierwszy!

Komentuj

Adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem (*).